luni, 18 martie 2013

Crapi in jig



               Nu stiu cati dintre noi au avut ocazia, mai mult sau mai putin fericita, de a pleca la pescuit dupa salau si intorsi acasa cu crap. Desigur de nenumarate ori m-i s-a inamplat sa intep accidental, crapi sau novaci, de spate, de burta, de coada insa niciodata nu avusesem parte de un real atac asupra nalucii, din partea lor.
               Vazusem cu ochii mei cel putin de 2-3 ori, persoane care au prins crapi la twistere, intepati de gura asa ca nu mai imi era greu sa cred in povesti. Pescuiesc in mod principal cu naluci artificiale avand ca tinta pesti rapitori, insa detin si un set de lansete pentru crap, cu tot tacamul: senzori, boiliesuri, fire groase, carlige, momitori...

           In aceasta toamna am iesit de 3 ori la crap, pe o balta unde obisnuiam sa merg si la spinning, dupa salau. In cele 3 partide de crap nu am reusit sa prind nici macar un peste. Era clar ca nu eram facut pentru acest stil de pescuit, chiar incepusem sa fac si putina burta de la mancat si stat pe scaun. Era in jur de ora 13:00 cand decid sa parasesc balta. Devenisem foarte nervos pentru ca nu reusisem sa capturez nimic, asa ca am strans tot calabalacul si am plecat acasa. Pe drum am jurat ca nu ma voi mai duce la astfel de partide in viata mea si ca a 2-a zi ma voi duce direct la spinning ca sa ies din amorteala. La prima ora a diminetii urmatoare, imi iau lanseta si trusta cu gume si ma intorc pe balta, chiar daca nu reusisem sa prind crap acolo, prinsesem salau si biban destul de bine in vara.

           Ma instalez intr-o zona cu pietre pe mal si cu apa relativ adanca. In locul respectiv erau structuri de tot felul de,pietre ,craci, copaci iar la aproximativ 15 metri un prag mic de maxim 50 cm. Incep sa lansez, in eventai, pentru a acoperii toata zona, iar dupa 1 ora reusisem sa capturez doar o marlita. Pescuiam cu o lanseta medium-light pe care instalasem o mulineta de 2000. Mulineta am inarcat-o cu fir textil de 0.13mm  de care am legat un inaintas flourocarbon .



Observ la un moment dat cum apa "fierbea" din loc in loc si ma bufneste rasul. Un crap, probabil, cauta hrana pe fundul apei. Eu l-am cautat 1 luna si acum ma gaseste el pe mine. Continui sa pescuiesc si  dintr-o data, simt ceva greu in lanseta. Intep energic iar un peste imens incepe instant sa-mi deruleze fir de pe mulineta. Deja ma gandeam la o namila de salau de vreo 5-6 kilograme. Visele imi sunt spulberate cand la suprafata apare o moaca de ciprinida. "Pfuuu... Nu se poate asa ceva" . Eram convins ca e intepat de spate sau de coada si stiam ca ochiosul o sa inceapa sa faca show si o sa-mi sperie salaii. Surpriza mare! Il aduc mai aproape de mal si observ ca era intepat de gura. Drilul ce a urmat a fost unul superb. Va invit sa urmariti cele 2 filmari de la fata locului:





   
 
       Am cantarit namila la final, la cabana paznicului, iar aparatul indica nici mai mult nici mai putin de 6,5 kg.
            Asa da razbunare dupa 3 partide la crap fara rezultat. Acesta nu a fost nici singurul mestecator de gume, iar dupa o saptamana am reusit sa mai prind unul.


                                            Aici crap de 2,5 kg prins pe o balastiera





             

          In cele doua partide in care am reusit sa prind cei doi crapi, am reusit sa prind si cate un rapitor. Nu ma simteam foarte fericit pentru cele doua capturi, insa important a fost ca am iesit in natura si m-am simtit bine. Preferam sa fi prins salau sau stiuca in locul celor doi crapi, cel putin la aceeasi greutate :D, dar am avut parte de experiente noi iar asta este cel mai important.

Cu respect, fire intinse tuturor!


       

     





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu